reklama

Letecký stroskotanec...no prežil som aj tento pád...

V jedno krásne slnečné ráno som v rozpise leteckej spoločnosti Landmark Airlines dostal leteckú linku Londýn – Paríž, s označením N747K, s časom odletu 10.25 z Heathrow, a príletu 11.30 na parížske letisko Orly.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Pri bežnej rutinnej kontrole som skonštatoval, že všetky prístroje sú v poriadku, v nádržiach obrovského Boeingu 747-400 mám dosť paliva na cestu tam, a ak by bolo treba tak aj späť, a už mi nič nebránilo naštartovať motory Pratt & Whitney PW4062, nechať sa odtlačiť od terminálu, a pomaly rolovať na štart. Dispečer na veži mi pridelil dráhu 27L, povolil mi odlet a poprial krásnu cestu.

Odštartoval som, a síce občasné turbulencie pri štarte sú bežné, tentoraz bolo všetko fajn. Pomaly som vystúpil na letovú hladinu FL190, zapol autopilota, a objednal si kávu. Šlo to ako po masle, kávička bola skvelá a až na pár korektúr dráhy letu prebiehalo všetko ako zvyčajne. No nemalo to skončiť dobre. Kontrola ma priblížila k cieľovému letisku a odovzdali môj let konečnému priblíženiu na dráhu 8 letiska Paríž Orly.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri klesaní síce občas palubný počítač signalizoval malé odchýlky, ale vždy som to po pár malých úpravách zvládol. Už som sa dostal k vizuálnemu kontaktu, vidím jasne dráhu pred sebou, dokonca sem tam očkom hodím po krásach Paríža. Hlavne Eiffelova veža je pri pohľade zhora nádherná. No zrazu to prišlo.

Master alarm hučal ako o život, a keď som si uvedomil, že lietadlo začína padať príliš rýchlo a takmer žiadne prístroje a ovládanie nereagujú, reval som aj ja s ním...

Stačí už len počítať pár posledných okamihov a obrovský stroj spolu so mnou skončí v uliciach mesta...5,4,3,2......a jedna...

V tom to prišlo, obrovská rana a do toho hlas mojej manželky: „Čo kričíš, veď sú tri hodiny ráno. Pri tebe sa fakt nedá spať. Chceš nás všetkých pobudiť...?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý mokrý som sa posadil, dotykom som si skontroloval všetky končatiny a na moje prekvapenie som celý....Hurá, nebolo to naozaj, bol to iba sen...Chvalabohu...

Všetci sa ráno čudovali, prečo som zachrípnutý a nevyspatý, ale oni by to aj tak nepochopili.

Veď vo mne sa skrýva duša pilota, aj keď len pri počítačovej simulácii...

Miloš Hajdin

Miloš Hajdin

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nemožné je iba jednou z možností... Zoznam autorových rubrík:  CestovanieŠportPolitikaÚvahyPríhodySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu