reklama

Slováci – citliví a melancholickí ...?

Včera večer sme spolu s manželkou strávili príjemný večer pri finálovom večeri Hitu storočia. Pri takej kvalite hitov, ktoré odzneli, nám v podstate nezáležalo, ktorá pieseň sa stane víťazom, aj keď náš favorit skončil až tretí....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)
Obrázok blogu

Čo mňa zaujalo, bola obsahová a melodická kvalitapiesní a ich sila, ktorá je pri pozornejšom počúvaní takmer v dokonalomsúzvuku melódie a hlavne, takmer geniálnym slovám a slovným hračkám...

No aj tak mi nedá nespýtať sa, či sme naozajaž takým smutným a citlivým národom ako sa ukázalo pri tejto finálovejkonštelácii.

Najcitlivejšie pasáže týchto piesní podľamôjho výberu:

  • Láska – „Skúša dvoch dvomi, márne sa brániš, my, to sme oni, dávnoje v nás, vie celý príbeh, vie, čo raz príde, dáva, čo dáva, skúsmeto nájsť“


  • V slovenských dolinách – „V dolinách – kvitne kvet, ktorýlásku nám dáva, jeho jas v tmavom ráne vždy svieti ako brieždenie“


  • Voda čo ma drží nad vodou – „Keby som mal kráčať, Sám a zranený,Šiel by som až tam kde tvoja duša pramení, Keby som ten prameň, Našielnáhodou, Bola by to voda čo ma drží nad vodou, Môžeš zabudnúť, Stačí kýmtu si, Iba ďalej búď, Nič viac nemusíš“


  • Matka – „Mama ja to dávno viem, Že som k tebe zlý, Aj keď som tvoj,Zabudni na trápenie, Ktoré so mnou máš a vždy pri mne stoj“


  • Pocta Majakovskému – „Ach, Pane, Ochráň ten spolok čiernych duší, túbandu psov čo každá doba má, veď štekali len preto lebo každý mlčí, a umieralipreto že je stále tma“


  • Vráť trochu lásky medzi nás – „Kráčal prázdnou ulicou, tíšilhladných nočných psov, bol sám ako Boh, krv mu tiekla z bosích nôh“


  • Nie sme zlí – „Nie sme zlí, načo záplava horkých slín, sladkévýmysly, nie sme zlí,
    azda bývame bezradní, bez chýb nie je nik.“


  • Vyznanie – „Vráť láske čas, keď málo vie, vráť, nech aj jeseňmájom je. Vráť, nepočítaj týždne strát, vráť, zajtrajšok jej vráť!“


  • Atlantída – „Pod hladinou spí kameň tvár a testament, vnehybnom tieni rias, čas ostal tam stáť očami hviezd sa díva svet, v tejhĺbke je niečo z nás“

Tak a po tomto zhrnutí a citáciách faktneviem, či sme tak melancholickí a smutní, alebo je to istá historickáčrta, že máme radšej piesne, pri ktorých treba aj rozmýšľať a chápať ichhlbšie významy, ktoré občas nie sú zjavné na prvé a ani na druhé počutie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale aj keď to bol večer silných, emočnenabitých piesní, aj tak bol príjemný, lebo som ho mal s kým stráviť, a piesnemi dali pocítiť to, ako to je, ak človek nemá, poprípade stratí to čo mal.

Preto si vážme jeden druhého, dávajme im pocit že sú dôležitý a že ichmáme radi.

A skúsme to každý deň...

Miloš Hajdin

Miloš Hajdin

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nemožné je iba jednou z možností... Zoznam autorových rubrík:  CestovanieŠportPolitikaÚvahyPríhodySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu